Hverdagsyoga for god søvn

Har du svært ved at falde i søvn om aftenen? Kredser dine tanker om dagens gøremål eller eksistentielle overvejelser? Så kan yoga måske hjælpe dig med at ramme drømmeland uden at ligge søvnløs først. Find yogamåtten frem og lad forfatter, journalist og yogainstruktør Karen Pallisgaard guide dig gennem en række klassiske yogastillinger, åndedrætsøvelser og meditationsteknikker.

Karen Pallisgaard ved, hvad der virker mod søvnløshed. I en længere periode har hun selv haft problemer med at sove og fik først bugt med søvnproblemerne, da hun begyndte at dyrke yoga inden sengetid. Udover forfatterens personlige historie rummer Hverdagsyoga for god søvn også en lang række undersøgelser og interviews.

Som Karen Pallisgaard påpeger, er søvnløshed et udbredt problem, vi skal tage alvorligt. Blandt andet er der behov for, at vi tager os bedre tid til at sove – og det kan vi bruge yogaen til. De mange stræk, twist og foroverbøjninger strækker vores muskler, mens meditationen og åndedrætstræningen hjælper os med at falde til ro og give slip på tankerne.

For at kunne sove, trives og leve mere bæredygtgt bliver vi nødt til at (gen)lære kunsten at slappe af

Hverdagsyoga for god søvn er en bog, der fungerer som din yogainstruktør og giver dig lyst til at gøre yoga til en vane, der er lige så naturlig som at børste tænder. Følg et af de sammensætte yogaprogrammer eller pluk dine favoritøvelser ud.

Psst… Hvis du har lyst til at læse mere om, hvordan det hurtige tempo i vores hverdag påvirker os, kan vi anbefale bogen Langsom Livsstil, som Karen Pallisgaard også har skrevet.

Tekst af Sara Amos Pedersen, foto af Johanne Stenstrup.

GemGem

hjælp os med at drive webmagasinet og støt hver måned

2 Comments

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *